Trening


Trening milon odbywa się na 6 urządzeniach siłowych (po 1 minucie na każdą partie mięśni) oraz na 2 maszynach cardio (rower - 4 min, crosswalker - 4 min). Jeden obwód zajmuje 17,5 minuty, a cały trening trwa 35 minut.


Co znaczy koncentryczny i ekscentryczny?
 
Zasadniczo koncentryczne i dodatkowo mimośrodowe obciążenie można ustawić oddzielnie na naszych urządzeniach. Koncentryczne oznacza „pokonać ciężar”, pracować ekscentrycznie „ustępując”, na przykład schodzić po schodach w życiu codziennym. Mięśnie mogą poruszać się bardziej koncentrycznie niż koncentrycznie, po prostu muszą się tego nauczyć. Z tego powodu mimośrodowe ciężary można dodatkowo regulować na urządzeniach milonowych, a tym samym maksymalizować efekt treningu.
 
 

Czym jest trening adaptacyjny, izokinetyczny, nadmiernie ekscentryczny i normalny?
 

Trening adaptacyjny
Obciążenie stale dostosowuje się do rezerw siły ćwiczącego podczas treningu. Zaleta: stażysta osiąga najwyższe możliwe zmęczenie mięśni podczas całego okresu ćwiczeń, aby wywołać optymalną stymulację hipertroficzną. Podobnie jak w przypadku treningu z partnerem, system interweniuje, gdy wyczerpią się uczestnicy oszczędzający energię.

Trening izokinetyczny
W każdej fazie ruchu zmienna intensywność zapewnia stały opór i stałą prędkość, aby osiągnąć pełne przyłożenie siły w każdej fazie sekwencji ruchu. Prowadzi to do znacznie większej efektywności treningu w treningu siłowym i jest idealnie dopasowane do obszaru terapii. Krytyczne siły grawitacyjne są znacznie zmniejszone podczas treningu. W treningu izokinetycznym wykonuje się zarówno koncentryczną, jak i ekscentryczną pracę dynamiczną.

Trening ekscentryczny
Zwiększenie obciążenia treningowego w fazie wydatkującej, ekscentrycznej, powoduje, że trening poprzez optymalne wykorzystanie mięśni, a także ścięgien i więzadeł jest skuteczniejszy nawet o 30%. Opór treningowy wzrasta podczas fazy ekscentrycznej. Ustawienie wysokości mimośrodu może przyjmować wartości od 0 do 100% koncentrycznej wartości siły.

Normalny trening
Obciążenie koncentryczne (przezwyciężające) i mimośrodowe (wydajne) jest identyczne. Ten rodzaj obciążenia lub treningu jest porównywalny do konwencjonalnych urządzeń mechanicznych, które są wyszkolone ze stałymi obciążeniami.

Firfas Rafał "FIRFEK" realizuje projekt dofinansowany z Funduszy Europejskich „Wdrożenie innowacyjności procesowej i produktowej w firmie „FIRFEK” poprzez wykorzystanie systemu RTM, systemu biometrycznego oraz systemu przywracania równowagi mięśniowo - powięziowej” Projekt jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko–Pomorskiego na lata 2014-2020, Poddziałanie 1.6.2

Szanowni Państwo, w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w ramach naszego serwisu stosujemy pliki cookies. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Jeśli nie wyrażają Państwo zgody, uprzejmie prosimy o dokonanie stosownych zmian w ustawieniach przeglądarki internetowej.
zamknij [x]